O lume fără Dumnezeu sau ignoranţa Intelligent Design


Probabil vă întrebaţi ce vrea să însemne acest concept ( în traducere "Proiect Inteligent") ilustrat sarcastic în diagrama de mai sus :) .Ei bine ,Intelligent Design este teoria conform căreia lumea a fost proiectată de o fiinţă suptra-inteligentă ,şi lumea ,cu tot ce se află în ea ,se poate explica cel mai bine din perspectiva unei cauze inteligente .

Pe scurt : totul se poate explica invocând această supra-inteligenţă ,în cazul nostru Dumnezeu .Poate vă gandiţi că este o poziţie onorabilă sau acceptabilă ,dar înainte să vă contrazic ,daţi-mi voie să îmi expun părerea ,precum şi concepţia mea asupra cum ar arăta o lume fără religie şi fără Dumnezeu .

Sincer ,mi se pare teoria "Proiectului Inteligent" o prostie ,bazată pe imaturitatea mentală a unor oameni. Pentru asta ,o să vă arăt acea lume fără religie despre care vă vorbeam :

Ca fost creştin (ortodox), ştiu că creştinismul şi mai ales cel ortodox ,îi atribuie lui Dumnezeu toate fenomenele ,bune sau rele ,de pildă :
- dacă un tsunami ipotetic ar lovi un oraş creştin ,toţi or să aprobe că Dumnezeu i-a pedepsit pentru un anume lucru (păcate ,concentraţii de homosexuali .... etc.)
- dacă însă ,tsunami-ul (nu ştiu dacă este cu putinţă aşa ceva ,nu sunt expert) va ocoli oraşul .... GLORIE LUI DUMNEZEU SALVATORUL !

Vedeţi căt de convenient este pentru Dumnezeu ,în ambele cazuri ?

Eu tot mă mir cum ar fi o lume fără Dumnezeu .O fi o lume în care ,paradoxal ,nimic bun şi nimic rău nu s-ar întâmpla ? Imposibil .
Eu cred că ar fi o lume de oameni maturi ,care să fie responsabili de faptele lor ,nu să dea vina pe supranatural .De ce a murit Ion al lui Costea ? Pentru simplul fapt că a fost la locul nepotrivit la momentul nepotrivit ,că doar nimeni nu l-a pus să se odihnească ca dobitocul ,pe timp de furtună ,sub un nuc ! Vedeţi despre ce vorbesc ? Cănd oare ne vom maturiza ca popor ,şi nu vom mai da vina pe acest Dumnezeu pentru ce nu ne-a dat ,şi să fim mulţumiţi pentru ce avem ,şi că avem puterea (dacă ne mobilizăm) să facem lucruri pe care nici o sută de Dumnezei n-ar putea face ?

Cănd eram credincios ,credeam numai ce vroiam eu ,luam toate lucrurile cum vroiam eu să fie ,nu cum erau în realitate .Cred că asta este chiar definiţia imaturităţii .

Voi cănd oare vă veţi maturiza ,veţi privii lucruriile dintr-o altă prismă şi vă veţi lua soarta în propriile măini şi nu vă veţi mai lăsa ghidaţi orbeşte de către un grup de oameni (vorbesc de leaderii religioşi ) ,care pretind că îl cunosc pe acest Dumnezeu ,până la os ?

Căci până la urmă ei vă spun ce să faceţi şi ce să nu faceţi cu viaţa voastră .Să fim serioşi ! Vi s-a arătat vreodată Dumnezeu şi v-a spus în ce manieră să vă trăiţi viaţa ?

Think about it !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu